(Nowa) moda na TikToka

5 kwietnia 2020

Jeśli masz więcej niż 25 lat, to pewnie wśród Twoich planów nie było zakładania konta na TikToku, a nawet jego odwiedzania. Wszak są tam tylko nastolatkowie, którzy bawią się w Influencerów kręcąc krótkie filmy z muzyką w tle? Tak, tak dobrze wiemy, że jeszcze niedawno takie były Twoje przekonania. 🙂 A to błąd i już wyjaśniam dlaczego.

Artykuł o potencjale tej aplikacji i o tym w jakim zaskakującym tempie się ona rozwija planowałam napisać już jesienią 2019, ale jako że moja skłonność do prokrastynacji mi na to (niestety) nie pozwoliła, to opowiem o TikToku o kilka miesięcy za późno.

Ale o co chodzi?

W październiku 2019, kiedy przewidywałam, że TikTok będzie przynajmniej tak samo lub nawet bardziej popularną aplikacją jak Instagram, służącą nie tylko do publikowania treści, ale przede wszystkim budowania swojego wizerunku oraz narzędziem marketingowym jeszcze mało kto mi wierzył. A to dlatego, że wszyscy bazowali na opinii zasłyszanej od innych osób, które nie pofatygowały się zrobić researchu i w ten sposób TikTok zasłynął początkowo (nie)chlubnie jako aplikacja dla dzieci i niewarta uwagi. No chyba, że należysz do fanów oglądania kotów w Internecie, to tam też je znajdziesz, a jakże!

(Polecany przeze mnie profil dla fanów kotów) 😉 Mnie jednak coś fascynowało w tym, że wiele osób o tym mówi, ale nie za bardzo ktoś wie o co w tym chodzi. Postanowiłam więc zrobić wielogodzinny research w poszukiwaniu treści innych niż wszystkim by się wydawało jakie tam możemy znaleźć. I Bingo!

TikTok kiedyś i dziś

Otóż już wtedy okazało się, że TikTok wcale nie jest taką nowością jak sądzono, ze względu na różnorodność treści. To co mnie zaskoczyło to mnóstwo kont podróżniczych, swoją niszę zapełniały też profile o tematyce kulinarnej i pojedyncze profile firmowe z innych branż takich jak usługi ubezpieczeniowe czy prawne (tak, tak to nie żart, jeśli jesteś prawnikiem działającym w sieci – zakładaj TikToka!) I faktycznie – konta podróżnicze i ich wysyp na TikToku miały swoje bardzo logiczne uzasadnienie egzystencji w tym medium. Otóż piękne widoki w połączeniu z muzyką w tle są treściami, które można oglądać w nieskończoność ( a przynajmniej Ci, którzy uwielbiają podróżować). Mam nawet kilka swoich ulubionych:

Kto jeszcze jest na TikToku?

A no jest @andrzejdudanatiktoku. Zaskoczony/a? 🙂 Jak pisze wyborcza.pl, Prezydent Andrzej Duda jest pierwszym prezydentem, który założył swoje konto na TikToku.

https://www.tiktok.com/@andrzejdudanatiktoku/video/6809929575074696453?u_code=dbh40g7h6dl74m&preview_pb=0&language=pl×tamp=1585571239&user_id=6809898325224358918&utm_campaign=client_share&app=musically&utm_medium=ios&user_id=6809898325224358918&tt_from=copy&utm_source=copy&source=h5_m


Jego pierwsze opublikowane video niemalże od razu stało się viralem, zwłaszcza że zwraca się w nim do tej najszerszej grupy użytkowników aplikacji czyli nastolatków, zachęcając do pozostania w domu i zainteresowania się e-sportem. Przy okazji, wzbudziło wiele kontrowersji, a fakt założenia tam konta jest szeroko komentowany, chociażby z takich powodów jak obecna sytuacja epidemiologiczna, zbliżające się wybory czy chęć dotarcia do najmłodszych obywateli.

Nie zmienia to jednak faktu, a wręcz potwierdza że TikTok to platforma o ogromnym potencjale, również a nawet przede wszystkim tym marketingowym.

Na koniec kilka faktów o TikToku

Początkowo popularne Musically zostało wykupione przez właściciela TikToka (chińską firmę Bytedance) i połączone w jedną całość w 2018 roku. Aktualnie TikTok jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji na świecie i korzysta z niej ponad 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie!

Jest więc już niepodważalnym faktem, że jeśli tworzysz treści w Internecie, promujesz swoją markę osobistą, prowadzisz własny biznes czy też reprezentujesz dowolną firmę lub organizację, warto zainteresować się tą platformą, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

PS. O reklamie na Tik Toku powstanie osobny artykuł 🙂

Dzięki za Twój poświęcony czas i zapraszam do dyskusji w komentarzach!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Nazywam się Marta Kasprzak i pomagam kobietom rozwijać e-biznes oparty na marce osobistej. Moją misją jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet, które chcą działać w mediach społecznościowych, budować spójne i autentyczne marki oraz kreować swoją rzeczywistość.

.
Kategorie