Chociaż TikTok wciąż jest młodą platformą, to już narosło wokół niej bardzo dużo mitów i uprzedzeń – moim zdaniem bezmyślnie powtarzanych przez osoby, które styczności z TikTokiem nie miały, a przynajmniej nie z marketingowego punktu widzenia. Wreszcie przyszedł czas, aby rozprawić się z pierwszym z nich – czy na TikToku są tylko młodzi?
Tańce, hulańce, swawole
Czasy w których na TikToku tylko się tańczyło, nagrywało trendy i śmieszne filmiki minęły, i to dawno. Owszem, nadal jest tam sporo takiego contentu, ale przez ostatni rok TikTok bardzo się rozwinął i zmienił. Jest to nadal aplikacja służąca do kreatywnego wyrażania siebie poprzez tworzenie treści video, które zainteresują widza, złapią jego uwagę w pierwszych sekundach aby oglądający nie scrollował dalej a zatrzymał się i obejrzał film najlepiej do końca. W tej kreatywnej kategorii contentu na pewno sporo miejsca zajmuje rozrywka – taniec, komedia, challenge. Ale czy tylko?
Przełomowy rok 2020
Pandemiczny rok 2020 wpłynął na nasz wszystkich, również na TikToka. Niewątpliwie do sukcesu tej aplikacji przyczyniła się obecna sytuacja na świecie, bardzo dużo osób zainstalowało TikToka z ciekawości i kiedy już to zrobili to przepadli w jego czeluściach 😀 Wiele osób nie wiedząc co zrobić z dodatkową ilością wolnego czasu podczas pracy czy nauki zdalnej zaczęło nagrywać. A wtedy to już poszło. Obecnie TT zyskał ponad 1 miliard użytkowników i był najczęściej pobieraną niegamingową aplikacją na świecie.
Prawnicy, lekarze i nauczyciele na TT?
Tak, tak – dobrze czytasz. Na TikToku jest już mnóstwo ludzi z Twojej branży oraz innych. Jest tam Twoja konkurencja oraz Twoi klienci. Jest też sporo wiedzy, bowiem konta edukacyjne wyrosły jak grzyby po deszczu. Szukasz inspiracji, motywacji? Proszę bardzo, na TikToku na pewno ją znajdziesz wśród kont o tematyce rozwoju osobistego, duchowego, literatury, psychologii. Jak wiele osób się przekonało i do czego sama przekonywałam w swoich filmach, TikTok jest idealną aplikacją do przekazywania krótkich pigułek wiedzy, dotarcia do nowych osób oraz pokazania klientom produktów i usług. Dzięki nagrywaniu backstage’y z pracy, już wiele małych firm zyskało nowe zamówienia poprzez TikToka a sprzedaż wzrosła w tempie o którym wcześniej nawet nie śnili. I to publikując wyłącznie organicznie.
Biznes na TikToku? A i owszem!
A skoro już o sprzedaży mowa no to nie sposób nie wspomnieć, że wielu przedsiębiorców zauważyło potencjał tego medium. Dzięki algorytmowi, który pozwala dotrzeć do nowych osób (a nie tylko obserwujących nas kont jak to w większości jest na instagramie) mamy niezwykłą możliwość w sposób organiczny (za darmo, bez płatnego wsparcia reklamowego) dotrzeć do nowych odbiorców, którzy mogą stać się naszymi klientami.
Jestem pewna, że choć TikTok rozwinął się w szaleńczym jak do tej pory tempie, to jeszcze nie koniec jego możliwości 😉 A jaką Ty przewidujesz przyszłość dla TikToka? Koniecznie podziel się w komentarzu!
A na koniec…
Chcesz posłuchać dlaczego TikTok jest świetnym narzędziem marketingowym i dlaczego warto na nim promować swój biznes? TUTAJ znajdziesz moją rozmowę z Izabelą Makosz, twórczynią m.in. marek TimeforWax, Timeforbusiness.tv podczas wspólnego Live na IG.
0 komentarzy