Masz swoją firmę i słyszałeś/łaś o TikToku (a może nawet ja Cię przekonałam do tego, że jest to świetne narzędzie marketingowe ;)), ale nie wiesz co miałbyś nagrywać? Od razu mówię, że zdecydowanie nie może to być byle co – jeśli masz działać pod brandem swojej firmy, musisz mieć przemyślaną strategię, a w dodatku powinieneś świadomie budować swoją markę oraz sprzedawać. Ale spokojnie, mam dla Ciebie aż 20 prostych a zarazem niezwykle skutecznych pomysłów na TikToki, za pomocą których osiągniesz powyższe cele! No to do dzieła!
1. Przedstaw się – opowiedz kim jesteś i czym się zajmuje Twoja firma, a także jaką pełnisz w niej rolę.
2. Zrób workspace tour – pokaż swoje miejsce pracy. Nie ma znaczenia czy masz superwypasione biuro w przeszklonym biurowcu w centrum Warszawy czy jedno biurko w kącie w salonie. To ma być „behind the scene”, a Ty pokazujesz się swoim potencjalnym klientom od kulis. Zawsze wzbudza to dodatkową sympatię i zaufanie odbiorców.
3. Dzień z życia – pokaż jak wygląda Twój dzień z życia przedsiębiorcy/przedsiębiorczyni. Jak przygotowujesz się do pracy, jak pracujesz oraz co robisz po pracy.
4. Podziel się wskazówką biznesową – na pewno na podstawie swojego doświadczenia wiesz coś co być może Cię zaskoczyło lub czego nie wiedziałeś na początku. + 100 do zaufania Twoich obserwujących 🙂
5. Tutorial – robisz świece sojowe? Nagraj tutorial jak zrobić świecę sojową krok po kroku. Jesteś makijażystką? Nagraj tutorial na przykład makijażu sylwestrowego. Jesteś florystką? Pokaż jak wykonać dany bukiet, itd… Możliwości są tu tysiące.
6. Przedstaw swój zespół – pokaż osoby z którymi współpracujesz i opowiedz za co są odpowiedzialne.
7. Podziel się swoim DLACZEGO – co stoi za tym, że wybrałeś tę konkretną branżę? Dlaczego masz akurat taką firmę? Po co to robisz? Jaka wypływa z tego misja?
8. Pokaż jak pakujesz zamówienie – jeżeli sprzedajesz fizyczne produkty, taki rodzaj filmu to absolutne must have na Twoim profilu! A nawet nie jedna wersja, taki tiktok można nagrać przecież na wiele sposobów. Ludzie uwielbiają oglądać coś, co się dzieje behind the scene. Są ciekawi, jak powstaje coś co za chwilę do nich dotrze. Dodatkowo w ten sposób możesz zachęcić do zakupu oraz zwiększyć swoją wiarygodność – skoro zamówienia pakowane są z taką starannością to i produkt musi być świetny!
9. Pokaż swoje bestsellery – masz na swoim koncie napisane książki, e-booki czy kursy online (albo jakiekolwiek inne produkty) ? W takim razie pokaż, który z nich jest bestsellerem oraz wyjaśnij dlaczego akurat ten konkretny najlepiej się sprzedaje.
10. Zrób promocję dla odbiorców na TikToku – masz swój sklep internetowy? W takim razie nic nie stoi na przeszkodzie, aby docenić swoich obserwujących na TikToku i zrobić dla nich specjalną promocję – możesz podzielić się kodem rabatowym, np. TIKTOK20 na 20% zniżkę w Twoim sklepie. Przy okazji zobaczysz, jaką TikTok potrafi wykręcić konwersję 🙂
11. FAQ – nagraj Frequently Asked Questions, czyli po prostu odpowiedz na najczęściej pojawiające się pytania pod Twoimi wcześniejszymi tiktokami, np. o produkt czy sposób dostawy.
12. Pokaż Twój produkt w akcji – jeżeli masz markę odzieżową to pokaż jak można Twoje ubrania skomponować w całe zestawy i dobrać do stylizacji. Masz markę dekoracji do domu? Pokaż zatem jak można ozdobić mieszkanie za pomocą Twoich produktów, etc. Znów, możliwości jest tutaj mnóstwo! 🙂
13. Wykorzystaj referencje zadowolonych klientów – masz wiernych klientów, którzy często korzystają z Twoich produktów bądź usług? A zadowoleni klienci zostawiają pozytywne opinie na Facebooku? Zaproś ich do współpracy i nagrać z nimi video. Taki tiktok na pewno pokaże Twoją wiarygodność i zdecydowanie wzmocni zaufanie wśród potencjalnych klientów.
14. Duet / Stitch – to funkcje na TikToku, które zdecydowanie warto wykorzystać tworząc content dla swojej marki. Po pierwsze dlatego, że algorytm TikToka lubi, gdy korzysta się z funkcji dostępnych w aplikacji i bardziej promuje taki content, a po drugie jest to świetny sposób na zareagowanie np. na film dot. Twojej branży czy dogranie kolejnej części do Twojego poprzedniego tiktoka.
15. Przed i po – pokaż efekt działania Twojego produktu. W takim filmie można fajnie wykorzystać przejścia oraz dynamiczną muzykę i stworzyć film przyciągający uwagę wielu użytkowników, a przy tym pokazać walory Twojego produktu.
16. Pokaż kulisy Twojego biznesu – np. magazyn produktów, jeśli sprzedajesz fizyczne rzeczy lub tworzenie produktu cyfrowego, jeśli Twój biznes jest wyłącznie digitalowy.
17. Odpowiedź na komentarz w formie filmu – na TikToku jest fantastyczna opcja odpowiadania na komentarz w postaci video – wykorzystaj to, aby nawiązać lepszy kontakt ze swoją społecznością!
18. Story Time – nagraj story time, czyli jakąś historię z Twojego życia/prowadzenia firmy i podziel się lekcją jaką z tego wyciągnęłaś.
19. Podziel się wskazówką dot. Twojej branży – na pewno jest coś specyficznego, o czym trzeba pamiętać np. produkując sojowe świece albo będąc fryzjerem. To dobry punkt wyjścia do stworzenia kolejnej porcji ciekawego contentu!
20. Pokaż swój sklep internetowy i ofertę – możesz to zrobić nagrywając ekran, gdy przeglądasz Twoją stronę internetową i ofertę, a potem dograć komentarz za pomocą voiceover’a.
Uff, dużo tego prawda? A możliwości promowania Twojej firmy na TikToku jest zdecydowanie więcej! Jeśli chcesz dokładnie dowiedzieć się jak zacząć działać strategicznie na TikToku, czy potrzebujesz pomocy w zakresie technicznej obsługi aplikacji bądź nagrywania trendów, to chętnie pomogę. Już teraz umów się na konsultacje, na których wspólnie zaczniemy działać nad marketingiem na TikToku dla Twojej firmy.
Czekam też na komentarze – który z powyższych pomysłów wykorzystasz? 🙂
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Jeśli doceniasz moją twórczość, możesz postawić mi wirtualną kawę, abym miała jeszcze więcej energii do tworzenia. 😉 Dziękuję!
0 komentarzy