Choć coraz więcej marek zauważa potencjał marketingowy TikToka, to jednak może się wydawać, że te z kategorii luksusowych nie pasują do aplikacji, która jeszcze niedawno słynęła z filmów typu lip sync i pranków. Ale czy na pewno? Wiele firm założyło już konta na TikToku, tworzy content, wykupują płatne reklamy. A marki premium? Czy użytkownicy TT, wśród których w większości jeszcze niedawno przeważała grupa młodych osób w wieku około 15 lat, to odpowiednia grupa docelowa dla Prady czy Luis Vuitton?
Czy marki luksusowe są już na TikToku?
Owszem, marki luksusowe i premium już od dawna są na TikToku! I fakt, nie sposób się nie zgodzić, że komunikacja marketingowa marek luksusowych zazwyczaj wygląda nieco inaczej niż tych z pozostałych segmentów, chociażby dlatego, że marki z kategorii luxury nie trafiają do mas i nie komunikują się z masami. Są wyselekcjonowane i ich grupa docelowa jest bardzo wyselekcjonowana. Dlatego nie spotkamy reklamy marki luksusowej w telewizji czy radio. A jak jest z social media?
Instagram zmienił wszystko
Kiedy Instagram stał się popularny i zyskał bardzo szerokie grono odbiorców, również osoby które mogą znajdować się w target grupie marek wyselekcjonowanych, nie można było nie skorzystać z takiej okazji do komunikacji. Stąd na przykład Luis Vuitton ma swój profil na Instagramie i ma się bardzo dobrze – obserwuje ją ponad 46 mln osób! Od tej pory, a właściwie można by rzec, od „ery Instagrama” trendy w komunikacji marketingowej się zmieniły. Dlatego teraz już nie dziwią Porsche, BMW, czy Prada na TikToku.
Obecnie średnia wieku użytkowników wzrosła, a gwałtowny sukces tej aplikacji (na świecie jest już ponad 3 mld użytkowników) spowodował, że marki luksusowe nie mogły nie skorzystać z tej okazji. Teraz na TikToku jest już Fendi, YSL, Gucci, Dolce Gabbana, Valentino, Versace, Lamborghini, Michael Kors, Dior, Balenciaga, Burberry, Givenchy i wiele innych! Która z luxury brands jest najpopularniejsza? Odpowiem głosem znanej piosenkarki – Jest to Gucci 🙂
Marki premium i luksusowe, choć wcześniej bywały konserwatywne w sposobie swojej komunikacji, na TikToku postanowiły pozwolić sobie na więcej. Zdają sobie doskonale sprawę, że muszą nadążać za trendami, i będąc obecne na TikToku budują świadomość marki wśród pokolenia Z, które bardziej niż dobra materialne ceni sobie doświadczanie.
Przykładem może być tu współpraca Prady, która zaprosiła na pokaz mody w Mediolanie popularną nastoletnią TikTokerkę Charli d’Amelio i dała jej swobodę w sposobie relacjonowania wydarzenia.
Wniosek jaki z tego płynie, to zdecydowanie każdy biznes może z powodzeniem prowadzić swoją komunikację marketingową na TikToku – zaczynając od małych, lokalnych firm, po najsławniejsze na całym świecie domy mody i największe korporacje.
A Ty co o tym sądzisz? Czy spodziewałaś/łeś się marek luksusowych na TikToku? 🙂
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Jeśli doceniasz moją twórczość, możesz postawić mi wirtualną kawę, abym miała jeszcze więcej energii do tworzenia. 😉 Dziękuję!
0 komentarzy